Koffieklets ... Maar dan met een kopje thee

Ik kreeg de laatste maanden heel wat leuke reacties op het item "Koffieklets". Er zijn blijkbaar heel wat coffeelovers in blogland die na het lezen van deze koffieklets spontaan zin kregen in een tasje van dit lekkers. Daar tegenover stond dat ik ook enkele reacties kreeg in de aard van: leuk, maar ik lust geen koffie. Geen probleem, dan kletsen we wel over iets anders. Thee bijvoorbeeld? En daarvoor bleek Sas van iliveformydreams.com de ideale kandidate.

Naam: Sas

Leeftijd: 27

Job: Pedagogisch Medewerkster


Waar/wanneer dronk je voor het eerst thee?


Oef dit vind ik best een moeilijke vraag zeg! Ik drink echt al heel wat jaren thee, dus zou niet meer weten waar of wanneer voor het eerst. Dat zal waarschijnlijk thuis zijn geweest bij mijn ouders.

Hoe drink jij je thee?

In een beker met heet water, hahaha. Maar zonder zottigheid verder heb ik er nooit suiker erin en heel af & toe gebruik ik honing. Ik vind het belangrijk bewust bezig te zijn met de thee die ik drink, aangezien ik er veel van gebruik.

Heb je een favoriet theekopje?


Ik ben erg trots op mijn mooie mokkencollectie en heb een aantal bijzondere & favoriete mokken. O.a. een super toffe katten mok (my all time favorite) en een fotomok met foto's van onze trouwerij. Ook erg bijzonder. Er komen vaak nieuwe mokken bij maar ben pas geleden even gestopt aangezien ik ook even ruimte moet gaan maken in mijn mokkenkastje *knipoog*

En een favoriete theepot?

k heb geen theepot maar ben wel super verliefd op mijn waterkoker. In de kerst van 2012 gekregen van mijn man, super cadeau! (hoewel het niet mijn verlovingsring onder de boom in 2012 overtreft hihi) Deze maakt 1 kopje per keer. Je kan hoeveelheid voor je kopje instellen en als hij aan gaat geeft hij licht. Super tof en je hoeft niet lang te wachten voor een kopje thee. Ideaal, aangezien ik dagelijks echt heel erg veel thee drink. 



Wat is je favoriete soort thee en waarom?

Ik heb heel veel thee van Pickwick, Lipton en ook losse thee. Ik haal eigenlijk in alle winkels waar het te krijgen is wel thee. Het lekkerste vind ik nog steeds de 'gewone' thee. Maar een fruitsmaakje kan ik ook zeker wel waarderen. Losse thee drink ik ook steeds vaker door mijn nieuwe tea fuser Manatea. Erg leuk en vooral erg makkelijk te gebruiken.

Heb je een theedoos?

Ik heb 2 theedozen. 1 hele grote en eentje gemaakt door een vriendin van mijn moeder. Helemaal geborduurd en beplakt. De hoeveelheid thee ga ik maar niet vertellen aangezien ik mega veel doosjes heb staan haha. (het zijn eigenlijk 2 hele grote gevulde planken, oops) Alle smaken kan je bij mij thuis vinden, behalve sterrenmunt, zoethout en citroen: de enige smaken die ik écht niet lust.

Hoeveel/hoe vaak drink je thee?

Ik drink dagelijks echt wel een aantal koppen. Ligt er ook erg aan of ik aan het werk ben of thuis. Thuis heb ik er meer tijd voor en gebeurd het dus ook vaker. Het liefste drink ik de hele dag door thee, maar ben zeker bezig ook andere dranken te drinken aangezien variatie ook wel goed is voor mijn lichaam.

Wanneer drink je thee? Ik drink thee:

Omdat ik het lekker vind, je het er warm van krijgt, het rustgevend is, gezelligheid geeft met vriendinnen en eigenlijk is het ook een klein beetje een gewoonte geworden. 
Een dag zonder thee is een dag niet geleefd zou bijna mijn motto kunnen zijn.


De lekkerste thee die ik ooit dronk...

Pfhoe weer zo'n moeilijk vraag aangezien ik echt súper veel thee heb. Ik ga dan toch voor de losse winter thee die ik kocht bij Simon & Levelt. Heerlijk voor de koude dagen.

Mijn favoriete theehuis is...

Het is eigenlijk geen theehuis maar ik drink altijd thee bij Bagels & Beans. Ik ga daar vaak heen met vriendinnen en naast een lekkere bagel neem ik ook altijd een fijn theetje. Ik vind het een gezellig plekje, vriendelijk personeel en een goede kwaliteit aan eten & drinken.

Wat is je favoriete theeherinnering?

Ik heb er eigenlijk een hoop: gezellige en erg fijne herinneringen. Er is ook veel te lezen overthee op mijn blog.

Dankjewel Sas voor dit gezellige theekransje :)

Reacties

  1. Super leuk om mijn artikeltje te lezen, dankjewel!
    Ik vernoem hem ook morgen in mijn TGIF post :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bedankt om mee te werken! Ik neem morgen zeker eens een kijkje op je blog! :)

      Verwijderen
  2. Theeklets,grappig....ik zou ongeveer het zelfde geantwoord hebben:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten