Mijn favoriete slaap- en meditatie-apps



Een van de enorm slechte gewoontes die ik vroeger had, was gaan slapen met de laptop bij me in bed. Ik deed dat niet elke avond, maar vooral wanneer ik alleen thuis was of alleen in bed kroop. Ik zette dan Netflix ofzo op en viel dan in slaap terwijl de laptop verder ging. Zo slapen met een laptopscherm naast je is natuurlijk niet gezond. Maar het geluid, mensen horen spreken, maakt me rustig en hielp me inslapen.

Ik besloot dat het zo niet meer verder kon. Ik gebruikte al een aantal meditatie-apps tijdens mijn miracle morning en bedacht dat dit misschien wel een oplossing kon zijn voor mijn slaapissues. En dus installeerde ik een heleboel apps met rustgevende geluiden en guided meditations. Echt een heleboel! Ik testte ze allemaal en na er iets meer dan een jaar gebruik van te maken, deel ik graag met jullie mijn favorieten!


  1. Calm

    Dit is een vrij bekende app met guided en unguided meditations. Je kan bij elke meditatie ook kiezen voor verschillendde achtergrondgeluiden: regen, golven, wind, ... Enkele updates geleden voegden ze ook een soort van bedtime stories voor volwassenen toe. Ik vind die echt geweldig! Maar mijn favoriete onderdeel is de bodyscan. Die helpt me helemaal ontspannen.

    Deze app is gratis voor Android en IOS, maar wel beperkt in de gratis versie. Je kan onbeperkte toegang krijgen in de vorm van een (naar mijn mening prijzig) abonnement. Ik gebruik al meer dan een jaar de gratis versie en door de regelmatige updates blijft die interessant.

  2. iSleep Easy

    Ik downloadde eerst de gratis versie die 3 meditaties bevat. En ik was hier zo tevreden van dat ik besloot om de uitgebreide versie te kopen. Dat was de eerste keer dat ik dat deed en heb er nog geen spijt van gehad. De betalende versie bevat meer meditaties, meer achtergrondgeluiden en de mogelijkheid om afspeellijsten samen te stellen. Vooral dat laatste vind ik handig omdat ik vaak wel langer dan 1 meditatie van 10 minuten nodig heb om in slaap te vallen.

    De beide versies zijn er voor IOS en Android.

  3. Deep sleep hypnosis

    Deze app is gratis met in-app aankopen. Je krijg 1 inleidende meditatie met uitleg over hypnose en hoe die in deze app wordt toegepast. Je kan nog betalen voor andere meditaties in de app per stuk of direct de hele set. Ik had geluk en kon via een promo de hele set kopen voor enkele euro's.

    De meditaties duren langer dan die in de andere apps en meestal val ik wel in slaap zonder nog een tweede te moeten opzetten. Deze app maakt gebruik van "hypose" en visualisatie en dat is anders bij de vorige. De stem is heel rustgevend. De meditaties hebben allemaal een verschillend doel: angst vermijden, omgaan met een snurkende partner, terug in slaap vallen nadat je plots wakker werd, ... Hier kan je niet kiezen welk achtergrondgeluid je wil, maar dat stoort me op zich niet omdat het heel rustgevende geluiden zijn.

    Beschikbaar voor Android en IOS.


    Dobby die heeft alvast geen slaap-apps nodig :p
Tussen deze 3 apps wissel ik elke avond af. Van de hele reeks die ik downloadde zijn het de enige die momenteel nog op mijn gsm staan. Nog inspiratie nodig? Het volgende lijstje testte ik ook uit, maar was minder mijn ding. Maar misschien wel het jouwe :)
  • Deep sleep with Andrew Johnson (IOS en Android)
  • Relax & Sleep Well by Glenn Harrold (IOS en Android)
  • Pzizz (IOS en Android)
  • Sleep well hypnosis (IOS en Android)
  • Sleepo (Android)
  • Headspace (Android en IOS)
Wie van jullie gebruikt er ook wel eens apps om in slaap te vallen? Welke gebruik je dan? Welke trukjes ken je nog om beter in slaap te vallen?

Ik wens jullie alvast een goede nachtrust toe!

Liefs,
Miss Pixie

Reacties

Populaire berichten