Het bullet journal van creatieveling Renilde

k lees zo vaak hetzelfde in de verschillende bullet journal Facebook-communities: Ik ben bang om te starten, ik kan niet tekenen, ik ben niet creatief, ... Ik schreef hierop als antwoord al twee posts met allerlei misverstanden over bullet journaling. Maar dat hielp niet echt. Dus ik besloot een nieuwe rubriek in het leven te roepen: Het bullet journal van ... Daarbij laat ik iemand aan het woord over zijn of haar bullet journal. Echte mensen, echte bujo's en vooral echte inspiratie. En tijdens 40 dagen bloggen zal je deze elke zondag kunnen lezen!





Creatieveling Renilde

Ik ben Renilde. Moeder van twee dochters, al sinds forever samen met David, leerkracht in het middelbaar onderwijs. Ik maak ook juwelen, ben bezig met handletteren en een echte freak als het op mijn BuJo aankomt. Ik geef ook workshops juwelen maken en handletteren. Je kan alles terugvinden op mijn blog Mooi dingHeel grote fan van Instagram, ik organiseer ook twee keer per jaar een Instameet in Roeselare.





Wanner ik startte met bullet journaling? Eerlijk? Ik weet het niet meer… Schriftjesfanaat sinds jaren, mijn eerste echte BuJo startte ik begin 2017. Vroeger al fan van David Allen, de auteur van Getting Things Done, vandaar een kleine stap naar BuJo.





Mijn bullet journal is voor mij:
  • mijn agenda
  • mijn to-do-list
  • mijn oefenschriftje voor het handletteren
  • mijn lijstjes plekje (wie komt naar de workshop, wat doe ik in de workshop, wie heeft al betaald, welke boeken las ik, welke restaurantjes wil ik nog proberen, wishlists voor mezelf en mijn gezin, …)
  • mijn ideeënboekje
  • mijn overzichtje van goede momenten (line-a-day, toto’s, ticketjes, …)




Ik maak een maandelijks overzicht (in december was dat 9 pagina’s lang), en ga daarna dag per dag aan de slag. Niks vooraf vormgeven (deed ik ooit eens, ben ik van teruggekomen). Tussendoor collecties aanleggen etc. Ik vul wel ook nog mijn online agenda in, vooral om die te kunnen delen met mijn man.

Ik hou erg veel van Leuchtturm en Nuuna. Dotted grid is echt een must voor mij!
Ik heb al gewerkt met een goede zwarte balpen, met goedkope fineliners, maar ook met iets duurdere (Artline en Micron). Elk soort nieuwe stiftjes koop ik aan en test ik uit. Momenteel heel erg fan van de Paper-Mate Flair stiftjes en de Touch stiften. En ik wacht op een levering Mildliners…






Niks speciaals aankopen. Eerst eens testen in een goedkoop schritje. Probeeer het eens een maand of zo in een schriftje van de Hema en zie hoe het je bevalt. Als het systeem je ligt, investeer dan in een mooi (en duurder) boek. Mijn ultieme tip is echter: neem je BuJo overal mee. Inspiratie komt op elk moment! Wat je kan noteren, hoef je niet meer te onthouden en zo heb je meer ruimte in je hoofd voor andere dingen. 
En ook nog: spread the love!!!





Tijdens 40 dagen bloggen verschijnt deze rubriek elke zondag met telkens een andere bujo- of planner-fan aan het woord. Wil jij graag een bijdrage leveren voor deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar misspixiesblog@gmail.com.

Wil jij ook graag een bullet journal starten, maar weet je niet goed hoe er aan te beginnen? Kom dan een van de Bullet Journal workshops volgen waarin ik het volledige systeem uitleg en daarna samen met jou aan de slag ga. De data zijn:
  • 11/03 van 13u tot 16u bij Fabrieck in Sint-Niklaas
  • 15/03 van 19u tot 22u bij Fresh Lemons in Denderleeuw
  • 17/03 van 13u30 tot 16u30 bij Woest in Gent
Inschrijven of meer info via een mailtje naar madebymisspixie@gmail.com :)

#40dagenbloggen 5/40
Aantal ingezette skipdagen: 0/6

Reacties

  1. ik wil ook wel eens mijn bijdrage leveren al is mijn systeem niet zo fel uitgewerkt als de andere deelnemers. Eerder de basis en veel weekplannen en to-do's.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten